søndag 23. august 2009

Mitt sommerparadis - 2-


I dette innlegget har jeg lyst til å ta dere med inn.

De som solgte oss stedet lot alt av møbler stå igjen. Det var jo sjenerøst, men uten at det fikk interiørblodet mitt til å bruse!!! Dog beholdt vi noen ting som var helt greie som var holdt i den eldre spanske stilen. Mørke, tunge møbler til hvite murvegger. Vi har holdt oss til den og har ikke tenkt å male alle møblene lyse, som jo er litt fristende. Alt av karmer, vinduer og dører er beholdt mørkebrune og tak og vegger hvite. Alle gulv har fått nye lyse, blanke fliser.

Her er stua:


Den er ikke særlig stor, men har likevel 3 sengeplasser om nødvendig.



Det store skapet sto igjen og rommer mye!



Stæsj tatt med fra Norge. De fleste putene har jeg sydd med stoff fra Stoff og Stil.



Skilleveggen gir litt privatliv når noen sover her.



Kjenner at jeg savner solen, varmen og livsstilen.....

Håper helgen ble hyggelig og ønsker dere en fin uke:-)

16 kommentarer:

Mette sa...

Hei! Litt lite blogging på meg i det siste, men må jo innom deg og takke for hyggelig kommentar! Hektiske dager med skolestart i 1. for eldstemann og barnehagen for yngste - hun er ikke fyllt ett år engang - er overstått. Og alt gikk over all forventning! Begge ser ut til å trives godt der de er, med bare noen meters avstand...Nå kan mor begynne i jobb igjen - litt godt det også!

Kjempefin plass dere har i Spania! Skjønner godt at du savner varmen...sommeren her har ihvertfall ikke vært mye å skryte av!

Mette

Margrethes hus og hage sa...

Så flotte det er! Det er jo ikke alltid at man liker andres møbler, men her sto det da igjen en del fine ting? Synes det var kjempekoselig!

Lekkert gulv :)

Hilsen Margrethe

Crinoline sa...

Hei,Ingrid. Synes stuen er lekker.Skoddene/skilleveggen skulle jeg gjerne hatt....Forstår at du lengter tilbake,men høsten er jo også en fin tid. God uke,klem fra Crinoline

La luz del norte sa...

Så nydelig!! Ikke mal de mørke møblene! De er så flotte, og det er jo allikevel veldig lyst. I alle fall ser det sånn ut på bildene. Jeg liker sånne møbler, jeg, og ville ikke malt dem. Ha en nydelig uke!

Solrosa

My home is my Castle sa...

Syntes det var kjempelekkert jeg :)
De skoddene skulle jeg gjerne hatt..

Klem,Kari

LIVS LYST sa...

Dette så jo kjempe koselig ut da!
Skjønner at dere koser dere her.

Ha en fin mandag!
Hilsen Liv

liven sa...

Så flott det var her!!
Og du har jo gjort det så koselig med stæsj og puter!!
Kjempeflott og forstår at du lengter dit!!

ha en fin dag og ny uke:o)

Anita fra hjerterommet sa...

Nydelige fargeer og likte veldig godt vinduene.. ja likte egetlig alt jeg!! Så gøyalt det skiltet du har på hyllen er.. "hvis du vil ha frokost på sengen så sov på kjøkkenet".. akkurat min form for humor he he hvor har du fått tak i dette?
Forstår godt at du lengter ned igjen til dette vakre stedet! Kanskje du har mulighet å ta en tur i høstferien.

Takk for hyggelige kommentarer i bloggen min, det setter jeg veldig stor pris på!
Håper du får en vidunderlig dag!
anita

Maliva`s verden sa...

Go`morgen.Så vakker header du har lagd deg...Og jeg skjønner deg godt at du trives der nede i Spania...så utolig koselig du har gjort det i stuen.Ja nå venter vi på neste rom..hi-hi.Sees i morgen:o)Klem

Tyra sa...

Hei!
Syntes dere har fått det hjemmehyggelig og fint i sommerparadiset deres, jeg!
Ha en fin dag videre!
Hilsen Cathrine

Josefine sa...

Å så lekkert... liker godt at det er både mørkt og lyst, syntes det gir fine kontraster. Særlig syntes jeg det passer ved middelhavet...skapet var nydelig og det var skoddene også!
Mandagsklem

Verandasol sa...

Syns dere har gjort det veldig fint der inne jeg! Koselig stemning, og er litt stilig med kontraster og :)

Fotballmamma sa...

Drømmested altså, ser jo helt herlig ut! (:

Inspiration i vitt sa...

Ojoj så vackra bilder, vem skulle inte vilja vara där, fina möbler och vackra kuddar i mängder.
Tack så mycket för dina rara ord om boken, det blev en succe' och den sålde nästan slut på tre dagar, helt otroligt.
Kram på dig och hoppas att du haft en skön sommar./Ingela.

Mitt hvite hus sa...

Dette var virkelig koselig.. liker det mørke mot det lyse... skilleveggen var knall fin... og prikken over ièn ditt stæsj....
Klem O=)

Nostalgia sa...

Åh så heldige dere er så har et sånt ferieparadis ! Skjønner godt at dere trives ja !

Ønsker deg en deilig dag !
Klem, Nostalgia