mandag 6. september 2010

Herlig mandag

FOR en mandag!!!!! Vi får ikke flottere dager i september enn dette:-)
Jeg er endelig på beina etter en uke i senga, så beklager at jeg ikke har vært inne å hilst på dere, mine bloggvenner på en god stund. Blir litt å hente inn på jobbfronten etter en ukes sykdom, men jeg skal få tid til litt blogg-surfing også.

Spisestua så så fin ut i dag, badet i sollyst og med en søt blomsterbukett fra en venninne.



Kubbelysestakene i vinduskarmen er resirkulerte sengegjerder og
dørkarmer m.m.



Har endelig fått hengt opp begge lampene som jeg kjøpte før sommeren (Covent Garden). Spisestustolene er fra Stokke og heter "Date", hvis noen lurte. De er helt herlige å sitte på og veldig nette.



På dette bordet "bor" vi alle 4. Her foregår det meste. Vi har tatt bort kjøkkenbordet og erstattet det med en sofa, så nå brukes spisestua MYE. Merkelig? Kanskje, men det funker:-)



Lurer på om denne buketten blir fin å tørke?



Hm, hva skal vi ha til middag i dag, tro?


Ønsker jeg dere alle en herlig uke:-)

23 kommentarer:

Mette sa...

Synes spiseplassen deres ser kjempekoselig ut jeg, så det har jeg ikke vanskelig for å tro!

Lampene dine er herlige btw. Men koster nok litt, kjenner jeg Covent Garden rett;) Likevel klarer jeg ikke la være iblant - man tenker seg gjerne om litt ekstra når man finner noe som er litt dyrere...slik er det for meg ihvertfall!
Ønsker deg en fortsatt god kveld! Idag er det Sinnasnekkeren på TV også. Fikk tips om et godt program;) Og produkter fra min favorittbutikk!

Tovepia sa...

Ååå, så flott spisestue du har! Skikkelig lekker med lampene og det rustikke bordet. Vi har felles spisebord/kjøkkenbord, så helt enig med deg; unødvendig med to bord.
God å høre at formen er bedre:)
ha en fin kveld og klem fra meg;)

(eddas) sa...

Så koselig spisestue og flotte lamper a gitt:)
Nei ser ikke ut som meningsmålingen gir meg lov og male:):)Det er selvfølgelig en meget spesiell ramme..den er liksom ikke bare i tre..men jeg har en annen stor ramme uten speil jeg kan male hvit..og få satt speil i:)
Hyggelig og se deg her..og huff liggende syk i en uke...nei ikke koselig det..
Ha en kooos kveldkjære du..
eddaKlemmer

Crinoline sa...

Så godt du er frisk igjen,Ingrid.Spisestuen er lekker. Lamene passet perfekt. Skulle ønske vi hadde et stort kjøkken,men slik er det ikke.Derimot er stuen stor.Ønsker deg en fin uke.Klem

liven sa...

Hei Ingrid!!
Godt du er kommet deg på bena igjen da...ikke kjekt å ligge i dette fine været!!
Så fint du har det i spisestuen din....og en nydelig bukett!!
Tror nok den blir fin å tørke ja!!

Ønsker deg en fin ny uke :o)

Josefine sa...

Heisan..

Så flotte bilder fra spiseplassen din. Nydelig med solen som kaster fint lys på bordet! Lampene er bare helt rå, syntes det er veldig stilig hos deg. Koselig å ha samlingssted rundt bordet...

En uke i senga er ikke mye kjekt, godt du er på beina igjen og kan nyte fineværet! klem fra meg

Jannicke sa...

en kjempfin spisestue! skjønner godt hele familien koser seg der! Stilige stoler!
Klem J.

Synnøve sa...

For en nydelig spiseplass dere har. Kjempelekkre lysekroner,så stilig og ha to stykker over bordet.

Nydelig blomster du har fått.
Godt og høre at du er på beina i gjen:)O
Klem

Elzie sa...

Vad skönt att du har piggnat till igen. Och en sån fin spisestua ni har. Det såg härligt ut med allt det ljuset ni får in där.
Ha en bra dag.
Kram Elzie

Mitt hvite hus sa...

Skjønner godt at alle samler seg rundt bordet hos deg...

nydelig rom og bord...og lampene dine var råfine...

ikke kjekt å ligge syk en uke... godt du er på beina igjen...

Ønsker deg en fin uke 0)
Klemmer =)

Mette sa...

Skjonner godt at dere "bor" rundt dette bordet! Veldig koselig!

Hege sa...

Og her har du meg søta;-)
Nydelige bilder av et vakkert hjem!
Ha en fin dag,
klem Hege.

Lev Livet Lett Lokki sa...

Glad du er på beina igjen!! Og for en vakker bukett - og ALT hos deg, vet du det er nå bare lekkert altså!!
Men du, det kultiverte markjordbærene er modent, for de er hvite!! Er ikke det kult eller?!? Smaker nydelig!! De heter "Yellow Wonder" og er slike månedsjordbær. Vet du jeg digger de så rått - for de matcher vet du - moro :)) Du kan lese mere om de inne hos Anne på Moseplassen - her er linken http://moseplassen.com/2010/04/manedsjordbaer-kultiverte-markjordbaer
Tipper de vil falle i smak hos deg min venn :))
Ønsker deg en vidunderlig uke!
Klem Lokki

VillaVårfrubakken sa...

Så fin spiseplass, liker så godt kombinasjon av ulikt, tøft og feminint, moderne, hvitt og svart osv Lysestakene skulle jeg gjerne ha tatt nærmere i øyensyn...gjenbruk er herlig. Håper du holder deg frisk framover. Her har vi et fantastisk høstvær.....det er bare så herlig. Ønsker deg en superfin dag kjære du...klem

Guttemamma sa...

Godt du er på bena igjen!! Helt nydelig spiseplass dere har og lampene er bare prikken over i'en!! Ang tørking, det er vel bare hagehortensia som kan tørkes,om det er sånn stuehortenisa tror jeg ikke det blir noe greie på..
klem♥

mimmi-leone sa...

Så koselig det var, og herlig med alt lyset som flommet inn gjennom vinduene.

Stilige lysholdere!

Hilsen fra Mimmi-Leone

Hege sa...

Godt du føler deg bedre Ingrid!
Nydelig spisestue - og de lampene var bare lekre:-)
Ha en fin mandag,
klem Hege.

majoban sa...

Hei
Da er jeg endelig her, masse fint du har på bloggen din, en dag skal jeg sette meg ordentlig ned å lese innleggene dine. Men for tiden syr jeg prøve redesign vesker til A, for jeg skal en tur dit i morgen om alt går etter planen. Vi sees.
may

Mandarin Chic sa...

Hei!
Lenge siden vi har "hørt" noe fra deg på bloggen, er alt bra?

Fine lysestaker;)

Klem Wenche

(eddas) sa...

Hallloooo???den som roper i skogen skal få svaaaar:)
håper alt er bare vel med deg...savner deg her inne...
eddaKlemmer

Hege sa...

Innom for å ønske deg en fin helg - håper alt er bra med deg:-)
Klem, Hege.

re:signert sa...

Herlig å hilse på ikveld. Igjen snrt. Det bare MÅ vi. Stor klem fra meg. PS. Nydelige teksttekstiler :-) Signe

(eddas) sa...

Ja..her var det dundrende aktivitet:):)
takk for sist ..kjempehyggelig...tenker jeg prøver til uken og svinge en tur...du var der onsdag,torsdag og fredag??
kos deg og ta livet med ro...:)
eddaKlemmer