mandag 31. mai 2010

Frogner-impulser

I dag møtte jeg en venninne til lunsj i Frognerparken. En perfekt dag med strålende sol og over 20 grader. Etterpå ruslet vi en liten tur på Frogner og tittet i butikkene.

Her er noe av det vi så:


Tøffe og røffe lykter i rustent metall og gjenbruksmaterialer.


Mye naturmaterialer. Denne var kul syns jeg.


Er veldig svak for Hortensia og i denne kassen...sukk...






Dette keramikkfatet var bare helt nydelig syns jeg. Det skal sies at det var fryktelig dyrt og ble nok ikke med meg hjem.
Se så lekkert det er med kubbelys og pyntet med småblomster i litt vann.


Og disse lysene var også bare helt herlige, pyntet med blomster som tørker vakkert festet med tynn ståltråd. Det skal jeg prøve:-)



Håper solen skinner der du er også:-) Ha en herlig uke!!

Klem fra Missfryd

19 kommentarer:

Hulda sa...

Så mye flott du har sett! Likte veldig godt de rustne lyktene og kassen med hvit hortensia. Flotte bilder du har tatt.

VillaVårfrubakken sa...

Så vakkert, selv om en ikke får kjøpt noe, er det godt å for øyet å se noe fint. Skulle gjerne ha ruslet en tur med en veninne, her er det bare 7 grader brr, og halsen er ikke god. Jeg ønsker deg en kjmpefin uke, og kos deg i sommervarmen.

My home is my Castle sa...

Åhh så mye lekkert !!

Klem,Kari

Anonym sa...

Ååå så kjekt - skulle gjerne vært med:-)
De kurvene, sukk!
Ha en fin kveld ingrid,
klem Hege.

Datt sa...

Så mye lekkert!! Men mest sjalu er jeg over 20 grader... Aaaarg, lei av drittvær! :P

aase sa...

WOW her var det mye lekkert!! Hortensia i kassenen var jo bare lekkert da...men hvor mange dager lever de hos meg...ikke mange nei!!

Vekta fikk jeg inn forrige dagen og har den faktisk enda...nette sum av 350,- står det på den...rop ut om den skal holdes av til deg....

Anonym sa...

Hi , hi - det har jeg også tenkt!
Hva med malings- dugnad , så hjelper man hverandre med å bli fort ferdig;-D
Klem, klem:-)

Datt sa...

Hei igjen, og takk for Komplimentet på bordet! :D
Det er faktisk både tenkt opp og satt sammen av meg selv, meeget fornøyd, er ikke mange ideene som brygger der oppe! :P Var til og med så heldig å vinne kaffemaskin for det i Bolig Pluss! Gjelder å ha litt flaks, gjør seg på våren det! :)

Maliva`s verden sa...

Ha-ha, sier ikke nei takk til en svingtur innom deg vettu;o) Høres og ser ut som dere hadde en toppen dag i byen i dag...nyt dagene videre..så tastes vi. Ps! Glemte å spørre om du har lest den siste boken til Gevala? noe for meg den der tror jeg..handler jo om livet i France..hi-hi. Ellers er jeg åpen for boktips til ferien...Klem

Tulip sa...

De store rustne lyktene var bare utrolig fine!

Mye flott å vindusshoppe om lommeboka er tom!

klem

Minka sa...

Oj, ska si dere har fått sett mye lekkert idag, og alltid kjekt når det deles med oss andre. takk for titten, og takk for kommentar hos meg, klems...

Brocante sa...

Mange fine ting til å bli riktig "opplyst" av! Herlig med slike inspirasjonsrunder.

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Tusen takk for omtanken. Det varmer.
-------------
Mye fint på Frogner. Likte også den kassen med hortensiaen oppi.
Må du ha en fin uke.
Klem:)

Mitt hvite hus sa...

ja her var det mye fint...i den røffe stilen..

likte gasnke mye her jeg...
ha en fin tirsdag O=)

Nostalgia sa...

Så koselige bilder ! Jeg er alltid i Oslo en helg i begynnelsen av desember og da er det obligatorisk med en tur til Frogner. Så utrolig masse koselige butikker. Like koselig på sommeren ;-)

Ønsker deg en fiiin dag !
Klem, Nostalgia

liven sa...

Høres ut som en koselig dag Ingrid....bare nyte fine været og suge til seg insåirasjon fra vakre skaer!!! Mye fint å se :o)
I august skal jeg østover....og tenker jeg må skaffe meg "inspirasjonsguiden" før det!!

Ønsker deg en fin dag....og en strålende junimåned :o)

Crinoline sa...

Her var det veldig mange fristelser;Ingrid.Håper alt er bra med deg.Her er det sol og varmt,men masse pollen.Har spylt terrassene,men den rengjøringen varer neppe lenge.Klem

Lev Livet Lett Lokki sa...

Oioioi for en vidunderlig tur på Frogner - takk for at jeg fikk være med :))
Nydelige bilder du viser - og det med å surre blomster rundt lyset så knakende kjekt ut! Ble storveis fint - også så enkelt!
Ja det fatet var nydelig... det er godt det ikke koster noe å titte litt :))
Takk for inspirasjonen :))
Ønsker deg en herlig uke!
Klem Lokki

Tovepia sa...

Utrolig mye flott!! Samtidig litt "komisk" at alt som er rustent er in:O) Rustflekker er jo blant de verste å få bort, sa husmora og lo:) men jeg er enig, det er tøft og lekkert!

Ha en fin kveld og klem fra meg;)